maanantai 18. maaliskuuta 2019

Hyvästit vauvakiloille

Isäntä hermostui omiin kiloihinsa ja päätti alkaa jollekkin 8 viikon äijädieetille joka alkaa tänään. Siitä innostuneena tutkailin asioita ja löysinkin itselleni sopivan kuurin. Ladydieetti. Saa syödä, varsinkin niitä asioita mitä tykkään. Eli kananmunia, aurajuustoa, muita juustoja, kasviksia jne. Hiilarit ja sokeri jätetään alkuun pois. Perunasta ei niin pidä muutenkaan ja leivän perään en jää itkemään, puuroa en syö muutenkaan.

Olinhan mä joskus hoikka, jopa liian hoikka.  Sitten tuli lapsi ja mukavat 20 kiloa joista jäi mukaan kulkemaan varmaan 10. Toinen lapsi ja sama 10 kiloa massaa (lue läskiä) lisää. Kakkosen jälkeen sainkin jotakuinkin 10 kiloa pois,  mutta sitten aloin odottamaan kolmosta ja massakausi taas päälle. Kolmosen jälkeen pääsin aika lailla ennen raskautta painoon, mutta silti vyötäröllä on ikävät jenkkakahvat.

Siinä se aamupaino komeilee, onhan sitä ihan liikaa 157 senttiselle hukkapätkälle. Jos vaikka 5 kiloa lähtis ihan syömällä ja herkut pois jättämällä ja sitten ahtautuis taas treenikamoihin (onneksi olen säästänyt raskaussalikamat, niihin mahtuu pötsi mukavasti) ja lähtis vääntämään rautaa salille ja tiputtelee vielä toisen 5 kiloa. Tai vaikka 10 jos oikein mukavasti lähtee liikkeelle. Tavoiteaikaa en laita, koska elämä asettaa omat haasteensa.

Kyllähän mä tiedän mitä pitäis tehdä että laihtuu, mutta itsekurin ja ajan puute on ollut esteenä. Tykkään herkuista, olen sokerikoukussa ja hitusen hektiset  päivät tekee säännöllisesti syömisestä hankalaa. Ja laiskuus. Navetalla tulee mukavasti askelia ja keskisyke on aina siellä 120 tienoilla, mutta pitäis niitä läskejä ulkoiluttaa muutenkin. Seli seli, mä en tykkää mistään talviliikunnasta ja käveleminen ei oo talvella kivaa, koska on liukasta.  Selitys sekin, koska mulla on hurjan hyvät ja mukavat Icubugit.  Uiminen ois mulle mukava liikuntamuoto, lähin halli vaan on 50 kilometrin päässä tai sitten maksaa Rokuan ylihintoja. Kas niitä selityksiä taas.

Mutta seis selittelyt. Aamupalaksi kahden munan juustomunakas, kurkkua, tomaattia ja kahvia kermalla, puoli litraa vettä. Eikä ahdistanut yhtään tämmöinen dieettialoitus.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti